Tricking & Parkour

Tricking

Vi har flera olika tricking grupper, allt från nybörjare till mer avancerade utövare och allt där emellan.

I nybörjargruppen försöker vi presentera vad tricking/freerunning är och lär ut grunderna.

I avancerade gruppen handlar det i princip bara om självträning, självdiciplin, här får man utvecklas på egen hand.

Tricking & Parkour

Parkour

Parkour, även kallat freerunning, är en sport som utövas över hela världen. Den vanligaste beskrivningen är att ta sig från punkt A till punkt B så snabbt och effektivt som är möjligt. För vissa är det att klättra på tak och för andra att bara flytta sig över föremål som t.ex en bänk.

Vi använder oss av miljön och vi lär oss att se på den på ett helt nytt sätt. Vi leker i den, oavsätt ålder. Vi utnyttjar den till max på alla sätt. Det handlar om styrka, kroppskontroll, vilja, självkänsla och självkontroll. Givetvis handlar det om träning också. Man låser upp en helt ny sida av kroppen med muskler man aldrig trodde fanns innan.

På våra träningar går vi igenom allt från grunder till mer avancerade ”tricks”. Vi är noga med detaljer och säkerhet. Och vi är noga så skador undviks. Vi lär våra utövare det vi kan och det vi lärt oss tidigare av andra. Det finns 1000 olika sätt att lära sig de olika ”tricksen” på. Men vi lär på detta sätt. Och det funkar för oss. Och kommer funka för er. Var med och utöva våran livsstil!