Anmälan till barn och ungdomsgrupper vårterminen 2019

Välkommen till Norrköpings Gymnastikförening, NGF!

Nu är anmälan och återanmälan till vårterminens barn, ungdom och parkourgrupper öppen. Först till kvarn gäller på alla platser.

För att anmäla dig/ditt barn eller bli medlem i vår förening ber vi er följa länken nedan.
Om du vill bli tränare kan du/ditt barn gå före i anmälningshanteringen. Ni har två olika möjligheter att komma in i en grupp:
1. Vår direktanmälan till de grupper som har platser till nästa terminsstart. Tider och platser står i formuläret för anmälan på denna länk:
2. Intresseanmälan. Hittar ni inget på ovanstående länk eller det ni vill göra är fullbokat så gör ni en intresseanmälan, Klicka här för att komma till vår intresseanmälan.  Då kommer vi maila er ett erbjudande inför nästa terminsstart eller när platser blir tillgängliga.

Beskrivning av våra olika grupper

4-6 år bamsegympa
Bamsegympa är rolig, allsidig och motorisk träning för de allra yngsta. Tillsammans med Bamse och hans vänner får barnen prova på olika sätt att röra sig och använda både kropp och knopp!
Att ha kul, i lek och rörelse tillsammans med kompisar, att krypa, åla, rulla och kanske uppleva lyckan i att göra sin första kullerbytta – det är Bamsegympa!
Under 12 tillfällen får deltagarna möjlighet att leka lekar & köra hinderbanor som är inspirerade av bamse & hans vänner.

6- 7 år redskapsgymnastik

Här får deltagarna under 12 tillfällen möjlighet att göra rörelser till musik, leka olika lekar samt utföra olika redskapsbanor. Banorna utmanar deltagarna i gymnastikens olika grundformer: åla, krypa, stödja, hänga, springa, gå, rulla, fånga, klättra, balansera. Vi använder oss av redskap som ringar, räck, rep, matta samt satsbräda.De kommer att få prova på allt från kullerbytta framåt & bakåt, stå i brygga till att hoppa ljushopp på satsbräda

8-9 år redskapsgymnastik
Här får deltagarna under 12 tillfällen möjlighet att göra rörelser till musik, leka olika lekar samt utföra olika redskapsbanor. Banorna utmanar deltagarna i gymnastikens olika grundformer: åla, krypa, stödja, hänga, springa, gå, rulla, fånga, klättra, balansera. Vi använder oss av redskap som ringar, räck, rep, matta samt satsbräda. Här fortsätter vi med övningar från “6-7 år gymnastik” samt introducerar några nya utmaningar som  t.ex. att stå på händer, hjula och överkast på räck.

10 + Grund
Här får deltagarna under 12 tillfällen möjlighet att lära sig gymnastikens grunder. Under ett träningspass kommer vi att köra uppvärmning, stretching, redskapsstationer/redskapsbana samt lite styrka. Vi övar på övningar som t.ex. kullerbytta framåt & bakåt, stå på händer, hjula, rondat, brygga, hoppa ljushopp på satsbräda m.m. Vi kommer även att kombinera olika övningar, t.ex. hjulning-kullerbytta.

Har ni frågor kontakta oss  på mail info@ngf.se Det går inte att ringa oss, vi besvarar alla frågor via mail.

/ NGF