Title Image

Information Barn- & ungdomsgymnastik

Välkommen till NGFs barn- & ungdomsverksamhet!

I NGF har vi olika typer av grupper inom barn- och ungdomsgympa: Familjegympa, bamsegympa, barngympa, ungdomsgrupp, parkour och tricking/freerunning och cheerleading.

Barngymnastiken ger grundläggande färdigheter för tävlingsgymnastik och övrig idrott. Förutom gymnastik får barnen även social träning genom att lära sig följa regler, vänta på sin tur, förstå instruktioner och gymnastikträningsupplägg. Vi tränar grundrörelserna med lekar, redskapsbanor och olika övningar. Vi vill därmed införliva rörelseglädje utan krav på färdigheter och prestation.

Barn- och ungdomsgrupperna tävlar inte, och alla grupperna är öppna att söka till. Läs mer om grupperna här till vänster.

Det är kul med gympa och NGF har många barn och ungdomar som vill börja att träna i våra olika grupper. Fyll i anmälningsformuläret för att lämna intresse att börja i någon av våra grupper.Vilka barn och ungdomsgrupper vi har att erbjuda just nu hittar ni under nyheter eller via anmälningshanteringen.

Anmälan till barn- och ungdomsgympa

För att börja i någon av våra grupper fyll i intresseanmälningsformuläret här nedan. Vi tar inte emot anmälan via telefon eller mail. Passa på att kolla igenom avgifter/åtagande och annat som gäller så att ni vet förutsättningarna innan ni skickar in en anmälan. Ni hittar informationen under fliken Om NGF.

Intresseanmälan görs via vårt anmälningsformulär nedan.  Om ni INTE får något bekräftelsemail när ni har skickat in anmälan ber vi att först titta i er skräpkorg sedan kan ni kontaktar oss på info@norrkopingsgymnastikforening.se

Anmälningsformulär

Anmälan till grupp blir giltig först vid registrering av betalning. Ingen träning är tillåten innan betalning. Vid utebliven betalning plockas gymnasten bort ut gruppen. Första tillfället är som ett prova på tillfälle om man inte vill fortsätta efter det meddela ledaren och kassören omgående så betalas avgiften tillbaka och vi kan erbjuda platsen till nästa sökande.

Varje termin är 12 ggr. Hösttermin v 36-48, Vårtermin v.3-15. Ingen träning på sport,påsk eller höstlov.