Mix truppen

Mixtruppen är den mest avancerade gruppen föreningen har inom truppgymnastik. I gruppen tävlar tjejer och killat tillsammans.  De tränar 9 timmar i veckan fördelat på tre träningspass. De tränar och tävlar på tumbling, hopp och fristående. Mixlaget har haft fantastiska framgångar senaste året och lyckades komma 4:a på RM Mix och tog guld och brons . Ett otroligt bra resultat.

Tjejtruppen 1

T1 är en truppgrupp med enbart tjejer. De tränar 8 timme i veckan fördelat på tre träningspass. De tränar och tävlar i grenarna trampett, tumbling och fristående.

Killtruppen 1

K1 är en truppgrupp med enbart killar. De tränar 6,5 timmar i veckan fördelat på tre träningspass. De tränar och tävlar i grenarna trampett, tumbling och har börjat träna in ett fristående.

Tjejtruppen 2

T2 är en tävlingsgrupp för tjejer och är vår första tävlingsgrupp för unga truppgymnaster. Träningarna består av en grundläggande övningar inom gymnastiken där trampett och matta/tumbling står i fokus. De har även börjat att träna på ett fristståendeprogram.

Killtruppen 2

K2 är en tävlingsgrupp för killar och är vår första tävlingsgrupp för unga truppgymnaster. Träningarna består av en grundläggande övningar inom gymnastiken där trampett och matta/tumbling står i fokus.

Trupp basic 7-10

Trupp basic 7-10 år: gruppen är en förberedande tävlingsgrupp för både tjejer och killar. De tränar grunder, styrka, smidighet och hållning samt övar grunderna till fristående. Fokus ligger på att hoppa trapett . De tränar även på förberedande övningar för tumblinggolvet samt grunder i fristående. Här börjar man med svårare övningar såsom flickis och salto samt att man lägger ihop övningar som rondat flickis. På trampett börjar man även göra lite volter.

För att börja i trupp basic krävs vissa färdigheter och det går därför inte att ställa sig i kö till dessa grupper. Grupperna fylls på då utrymme finns.

truppgymnastik

Trupp basic 6-8 år

Trupp basic 6-8 år: Gruppen är en förberedande tävlingsgrupper. Vi tränar truppgymnastikens grunder och har fokus på att ha kul. Man lägger även in lite styrka, hållning och vighetsträning samt övningar såsom brygga och hjulning.

truppgymnastik

trupp basic 4-6 år

Trupp basic 4-6 år: Gruppen är en förberedande tävlingsgrupper. Vi tränar truppgymnastikens grunder och har fokus på att ha kul. Man lägger även in lite styrka, hållning och vighetsträning.

För att börja i trupp basic krävs vissa färdigheter och det går därför inte att ställa sig i kö till dessa grupper. Gruppen  fylls på då utrymme finns.