För de äldre entusiasterna

Gruppträning

Gruppträningens syfte är att stärka kroppens alla muskler för att uppnå en bättre fysisk kroppskontroll vilket i sin tur kan minska till exempel antalet fallolyckor. Friskvårdsgymnastikens målgrupp är medelålders eller äldre personer, men även yngre är välkomna att delta om så önskas. Rörelseprogrammet är utformat så att alla deltar efter egen förmåga och vi använder inte redskap. Vi har grupper med enbart kvinnliga deltagare och grupper med enbart manliga deltagare.

Vill du komma i kontakt med oss gör du det enklast genom att kontakta ledare för aktuell grupp eller via e-post: info@norrkopingsgymnastikforening.se Information om medlems- och terminsavgifter finns under fliken Om NGF. När grupperna startar och slutar kan skilja sig lite mellan grupperna. Vanligtvis är vårtermin v.2-16 och hösttermin v.36-50.

För de äldre entusiasterna

Våra pass

KVINNLIGA GRUPPER

Måndagar 18-19 Kungsgårdsskolan Ledare: Else-Britt Johansson 0730-528922